"Néhol...

  ...összefüggő hótakaró is kialakulhat." Szó szerint ezt mondta tegnap este a Híradó végi időjárás jelentés meteorológusa. Én pedig fö...

 
...összefüggő hótakaró is kialakulhat."

Szó szerint ezt mondta tegnap este a Híradó végi időjárás jelentés meteorológusa. Én pedig fölháborodtam. Pedig "istenbizony" leszoktam már a háborgásról. 
De ez valamiért sok volt. Nálunk reggel óta szakadt a hó, a fenti kép valamikor a déli órákban készült, látszik, hogy ez bizony hótakaró, nem is akármilyen. És a hó esett egész délután, sőt még az ominózus kijelentés idején is. Addigra kb. 30 cm-es volt hótakaró Terecsenyben, és meglehetősen összefüggőnek is tűnt. Hiába lapátoltam háromszor is, még a járdánkon sem látszott más, csak hó.
Persze tudom, a kiskutyát nem érdekli, mekkora a hó egy 57 lelkes kicsi faluban. Hogy lehet-e közlekedni, eljutnak-e a gyerekek óvodába, iskolába, a néhány még dolgozó ember a munkahelyére. (Eljutottak, hála az önkormányzatnak, és a havat eltoló traktornak.) Bezzeg, ha fővárosunkban esett volna 5 cm hófehérség! Nos, biztos vagyok benne, hogy különkiadással jelentkeztek volna királyi és kereskedelmi csatornáink, megnyíltak volna mindenféle vis major alapok. 
Ne értsetek félre, nem zavar a hó, sőt, kívánom mindenkinek azt a csodát, amit tegnap délelőtt óta a mi kis erdőközepi falucskánk nyújt nekünk. Senkit nem hallottam panaszkodni tegnap, se öreget, se fiatalt. Mindenki lapátolt, söpört. Mindenki maga. A gyerekek hógolyóztak, még sötétedés után is a sikongatásoktól, nevetgéléstől volt hangos a falu.
Egyszerűen csak jól esett volna, jól esne, ha legalább a közmédia odafigyelne az ország minden aprócska szegletére. Mert milyen szép lett volna a Híradóban a rengeteg negatív, elkeserítő, elszomorító hír mellett pár másodpercig a hatalmas hóban önfeledten játszó gyerekeket látni...


You Might Also Like

3 megjegyzés

  1. Bettus ez így igaz!Nálunk is rengeteg hó esett!:-)Remélem marad belőle egy kicsi legalább Karácsonyra is.Bár most süt a nap.

    VálaszTörlés
  2. Bárcsak én is lapátoltam volna...;-)
    Majd ha nem disznót darabolnak Terecsenyben, hanem mást, hír lesz:-(
    Ne nézz híradót, Drága Barátnőm!

    VálaszTörlés
  3. Bettus,
    Boldog Karácsonyt kívánok!
    Eper

    VálaszTörlés