Duplán édes/ Doppelt süss

Nehéz hetünk volt. Apa ügyelt, alig láttuk, nagyon hideg volt, majd megfagytam reggelente, mire végeztem az állatokkal, keveset aludtunk, ez...

Nehéz hetünk volt. Apa ügyelt, alig láttuk, nagyon hideg volt, majd megfagytam reggelente, mire végeztem az állatokkal, keveset aludtunk, ezer felé kellett szakadni. Megérdemeltük a hétvégi édes kényeztetést, na. :-)

Karácsony óta készültem rá, szinte remegett a kezem az izgalomtól dagasztás közben, és még az is földöntúli boldogsággal töltött el, amikor az elsőbe beleharapva összeégettem a szám. Fánk. Habkönnyű, isteni, hozzá eperlekvár...


Wir haben eine anstrengende Woche hinter uns, so haben wir dieses Wochenende sogar zweimal Süsses verdient. 
Faschingskrapfen wollte ich schon seit Weihnachten backen, und endlich habe ich es geschafft. Es ist so wunderbar gelungen!
Und dann für Sonntag die Kaiserkuchen mit Quark und Orangen... Einfach lecker!












Persze nem fogyott el tegnap az összes, de vaahogy úgy gondoltam, mégsem vasárnapi süti a farsangi fánk... És akkor rám mosolygott a hűtőben a túró, a gyümölcsös tálon egy nagy narancs árválkodott, és eszembe jutott az isteni túrós kuglóf, amit régen annyit sütöttem...

250 g túró
250 g nagyon puha vaj
két tojás
200 g cukor
350 g liszt
1 cs sütőpor
1 narancs reszelt héja
100 g kandírozott narancshéj
csipet só

A liszt és a sütőpor és a kandírozott narancshéj kivételével mindent egy tálba tettem, botmixerrel pürésítettem, majd elkevertem a liszttel, sütőporral, narancshéjjal. Kivajazott, morzsázott kuglófformába tettem, előmelegített sütőben sütöttem. (A végén kapott egy narancsléből és porcukorból készült mázt is, de ez elhagyható.)









Azt hiszem, megvan az aktuális kedvencünk. :-)

Tartsatok velünk! Szép vasárnap délutánt Nektek! 

Einen wunderschönen Sonntagnachmittag wünsche ich Euch! 




You Might Also Like

3 megjegyzés

  1. Ez igen,kérem szépen!!!!! Be is csukom gyorsan,mert nagyon megéheztem.:)

    VálaszTörlés
  2. Jaj, liszt- és cukor mentes életet próbálok élni január elejétől. Erre megjött a kedvem ehhez a kalácshoz. Néha szabad vétkezni, ugye? :) Max. idén sem veszek fel bikinit. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is próbálkozom, de úgy nehéz, hogy Borinak az első kérdése, ahogy leszáll az ovibuszról, hogy mi az uzsonna. :-) És persze mindig valami saját készítésűt vár, ha meg már sütök... :-)

      Törlés