Tűkről, gombolyagokról/ Von Nadel und Wolle

Próbálok visszaemlékezni, mikori lehet az első kötéssel kapcsolatos emlékem, de nem megy. Az biztos, hogy mikor iskolába kerültem, már tudta...

Próbálok visszaemlékezni, mikori lehet az első kötéssel kapcsolatos emlékem, de nem megy. Az biztos, hogy mikor iskolába kerültem, már tudtam kötni, ami persze nem csoda, hiszen Anyukám folyton kötött. Pulóvereket, kardigánokat, sapkákat, sálakat, sőt, az öcsémnek rugdalózókat. És persze ruhát a babáimnak. 
Horgolni valamikor tíz éves korom körül tanultam Szűcs Marika nénitől textiltechnika szakkörön. Horgoltam babaruhákat, kisebb terítőket, csipkegallért. 

Ich weiss nicht mehr genau, wann ich das Stricken gelernt habe, bin aber sicher, dass mit 6 konnte ich es schon. Was eigentlich kein Wunder ist, denn meine Mama hat immer gestrickt. Wunderschöne Pulis, Jacken, Mützen und Schals, sogar Strampler für meinem Bruder. Und natürlich Puppenkleider.
Das Häkeln habe ich in der Schule gelernt, ich war ca. 10, und habe für meine Puppen alles mögliche gehäkelt.






Ma már elképzelni sem tudom a napom kötés, horgolás nélkül. Mindig készül valami, általában több megkezdett munkám is van. 
Szeretem a gyapjút, a pamutot, a bambuszt. Szeretem, ahogy alakul, változik az anyag, szeretek kitalálni, megtervezni egy-egy darabot...






Vilmosnak szerettem volna meleg sapkát kötni, de elsőre valahogy nem találtam el a fonalat - túl vékonynak tűnt. Nem baj, kerestem vastagabbat, fogtam vastagabb tűket, készült a sapka. Bori nézegette, majd megkérdezte, kötnék-e neki is ilyen szuper sapkát. Kerestünk fonalat, még vastagabb tűket, nekiláttam Bori sapkájának is. Időközben Vilmos meleg sapija elkészült, sőt, Bori is két napja az új sapkában jár oviba. Most a vékonyabb sapka készül, és horgolom a takaróm pihepuha bambusz fonalból, és edényfogókat készítek ajándékba, egyedieket, saját tervezéssel...

Ich bin immer am Arbeiten: Mützen sind jetzt fertig geworden für meine Kinder, ich häkele fleissig meine Decke aus superweichem Bambus-Garn, und Topflappen sind auch fast fertig nach eigenem Entwurf, sie werden verschenkt.


A "dolgozószobám" :-) (Mein "Arbeitszimmer")




Hamarosan mutatom a takaró darabjait és az edényfogókat is!


Szép, napsütéses napokat!

Ich wünsche Euch wunderschön sonnige Tage!


You Might Also Like

1 megjegyzés

  1. Lassan nekiállhatsz árulni a horgolt takarókat, sálakat, egyebeket ha az otthoniaknak már meghorgoltál mindent! Gyönyörűek! Ügyes vagy! Puszi

    VálaszTörlés