Orgona ága

Anyu Tudok egy varázsszót, ha én azt kimondom, egyszerre elmúlik minden bajom, gondom. Ha kávé keserű, ha mártás savanyú, csak egy szót k...

Anyu
Tudok egy varázsszót,
ha én azt kimondom,
egyszerre elmúlik
minden bajom, gondom.
Ha kávé keserű,
ha mártás savanyú,
csak egy szót kiáltok,
csak annyit, hogy: anyu!
Mindjárt porcukor hull
kávéba, mártásba,
csak egy szóba került,
csak egy kiáltásba.
Keserűből édes,
rosszból csuda jó lesz,
sírásból mosolygás,
olyan csuda-szó ez.
"Anyu, anyu! Anyu!"
hangzik este-reggel,
jaj de sok baj is van
ilyen kis gyerekkel.
"Anyu! Anyu! Anyu!"
most is kiabálom.
Most semmi baj nincsen,
mégis meg nem állom.
Csak látni akarlak,
anyu, fényes csillag;
látni, ahogy jössz, jössz,
mindig jössz, ha hívlak.
Látni sietséged,
angyal szelídséged,
odabújni hozzád,
megölelni téged.
(Nadányi Zoltán)


Körülbelül 30 éve minden Anyák Napján ezzel a verssel köszöntöttem Anyukám, bárhol éltem is éppen a világban. Volt, hogy csak telefonon tudtam felhívni, volt, hogy úgy sem, és csudaszép képeslapon küldtem el neki a fenti verset. És mindig sírtam/sírtunk rajta. Én nagyjából ott kezdtem, hogy "most semmi bajom sincs". Anyukám gondolom már az elején...
Idén elmaradt a vers. No nem azért, mert elfelejtettem. Nem. Idén apró picike kezek nyújtották a szál korán reggel, esőkabátban, gumicsizmában szedett orgonát a NAGYMAMÁNAK. És sírtam. Mert az én Anyukám nekem valahogy attól lett Nagymama, hogy én is anyuka lettem - hiába a másik két lányunoka. És alig várom, hogy jövőre megtaníthassam neki a másik versikét...

Nagyanyónak

Édes-kedves Nagyanyókám!
Anyák napja van ma!
Olyan jó, hogy anyukámnak
is van édesanyja.
Reggel mikor felébredtem
az jutott eszembe,
anyák napján legyen virág
mind a két kezembe.
Egyik csokrot neked szedtem,
odakünn a réten,
Te is sokat fáradoztál
évek óta értem.
Kimostad a ruhácskámat,
fésülted a hajamat,
jóságodat felsorolni
kevés lenne ez a nap.
Köszönöm, hogy olyan sokat
fáradoztál értem,
és hogy az én jó anyámat
felnevelted nékem.

You Might Also Like

0 megjegyzés