Morfondír

Ilditől kaptam karácsonyi ajándékként még tavaly a Magyar Konyha előfizetést, és nagyon örültem neki. Nem hagyományos "főzős újság"...

Ilditől kaptam karácsonyi ajándékként még tavaly a Magyar Konyha előfizetést, és nagyon örültem neki. Nem hagyományos "főzős újság", hanem igazi magazin, rengeteg olvasnivalóval.
Néha kicsit bosszankodtam rajta, mert nekem kicsit sok benne az elérhetetlen, megvalósíthatatlan hozzávaló, recept, de szerettem olvasni a piacokról, éttermekről írt cikkeket, a riportokat.
Az utolsó szám azonban feldühített. Illetve nem az egész, hiszen most is találtam benne olvasnivalót bőven, hanem a balzsamecetekről készített összefoglaló. Tíz itthon kapható balzsamecetet teszteltek, és bár én a tesztben szereplők egyikét sem használom, mégis fölháborított az írás. Az én olvasatomban a teszt eredménye: minden, a hazai átlagvásárló számára megfizethető balzsamecet kritikán aluli, köze nincs a balzsamecethez. A cikk írója szerinti, már elfogadható minőségű balsamico viszont drága. nem is kicsit. Merthogy min. 3.000,- Ft egy deci belőle.
Nos, még sosem mértem le, hány evőkanál balzsamecet ad egy decit, de tavasztól őszig szinte minden nap eszünk friss salátát, és legtöbbször balzsamecet is kerül rá 1-2 kanálnyi. Nem drága, viszont szerintem határozottan finom balzsamecet. Bele sem merek gondolni, mit szólna a ház ura, ha neadjisten a 7.136,-/dl árú balzsamecettel locsolgatnám a salátát. Arról nem is beszélve, hogy ezért -gondolom- legalábbis kis hazánk fővárosáig kellene utaznom.
Ne értsetek félre, nem az zavar, hogy van olyan balzsamecet, ami drága, sőt abban is biztos vagyok, hogy ezek tényleg csúcsminőségűek. Azt nem értem, miért kell úgy éreznem, hogy amit használok, az szemét. Miért kell menzás szakácsnéninek éreznem magam attól, hogy -szerintem a háziasszonyok jelentős részével együtt- nem tudok (és nem is nagyon akarok) majd egy havi villanyszámla árát kifizetni egy deci isteni nedűért.
(És azt már csak nagyon halkan, és tényleg csak zárójelben és apróbetűsen jegyzem meg, hogy van itthon malátaecetünk is. Használom is, és a Lidl-ben vettem...)

Nézzétek el nekem, ha kicsit morgós voltam, de ez már napok óta piszkál, és egyszerűen muszáj volt leírnom.
A Magyar Konyha ettől függetlenül a továbbiakban sem végzi a szemetesben, sőt a mostani számban van néhány recept, amiket kipróbálás után szívesen megosztok nyájas Olvasóimmal is, de balzsamecet nincs egyikben sem.;-)))

You Might Also Like

1 megjegyzés

  1. Szia Csipkerózsa, megírnád valahol a blogomra a címed? Szeretnék kérdezni tőled valamit!!!

    VálaszTörlés