Babos tészta, biga-biga, varródoboz

Talán már 15 éve is van, hogy utoljára babos tésztát ettem. Nagymamám készítette mindig, ha babfőzeléket főzött. Imádtam, de nem szerepelt t...

Talán már 15 éve is van, hogy utoljára babos tésztát ettem. Nagymamám készítette mindig, ha babfőzeléket főzött. Imádtam, de nem szerepelt túl gyakran az étlapon, mert sem anyukám, sem nagymamám nem szerették a babot.
És bár én tényleg nagyon szerettem, a tésztagyúrás mindig elrettentett a készítésétől. Egészen néhány hónappal ezelőttig. Mert bizony, ez olyan étel, aminél halálos bűn bolti tésztát használni, illetve inkább felesleges, mert tényleg nem lesz olyan, amilyennek lennie kell.







(Bocs a homályos fotókért, de valamiért nem akartak jobban sikerülni...)
És ha már úgyis a konyhában voltunk, készítettünk Borival biga-bigát (az elnevezés Boritól származik). Kenyeret sütöttünk, és a kenyértésztából csíptünk egy kisebb cipónyit. Kinyújtottam, megkentem saját készítésű pestoval, megszórtam apró kockákra vágott mozarellával, kevés póréhagymával, föltekertem, kb. 2 cm-es darabokra vágtam, tepsibe ültettem, Bori lekente tojássárgájával, és már sültek is a biga-bigák. És milyen finomak lettek! Már alig várom, hogy reggelizzünk belőlük.;-)






Kiskuktám az új ágyán:-)

* * *

Kedden végre rendbe tettem a varródobozom, és kapcsolt részeit (gombos doboz, szalagok, gumik, stb.). Néhány hete írtam egy listát, hogy mit kell vennem, ha egyszer rövidáru bolt közelébe kerülök. Jelentem a lista már nem él, ugyanis különböző méretű, formájú varrótűből, patentból, cipzárakból annyi van, hogy nyugodtan árulhatnám is őket. A gombok között találtam például olyan bontatlan(!!!) csomag varrótűt, aminek dobozkáján ott díszeleg: Made in Czehoslovakia. 
Hoztam pár képet is a dobozról, amit unaloműzőként varrtam egyetemista koromban egy Sportszelet-kartonból és némi maradék anyagból, és kedvenc tűpárnámról, ami még a Dédikémé volt, és szerintem gyönyörű.






És hogy még mindig ne legyen vége a mai bejegyzésnek, két újabb fotó falusi vendégasztalunkról...

Terítés...
Barátcinege-vendég érkezése



Holnap ismét kreatív leszek. Addig is minden jót!


 

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Finomságok, szépségek!
    Bettus köszi, hogy megosztod velünk! :))

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is tele van az asztal száradó tésztával.Rögtön egy kiló lisztbőlkészült,hogy ne unatkozzunk..

    VálaszTörlés